23 Ocak 2013 Çarşamba

İRMİK HELVASI

HAYIRLI KANDİLLER DİLİYORUM.BUGÜN İRMİK HELVAMIZIN FOTOĞRAFLAYAMADAN BİTTİ MALESEF :( ESKİ BİR FOTOĞRAFINI BULDUM ARŞİVİMDE ONUNLA BİRLİKTE  TARİFİMİDE  SİZLERLE BULUŞTURMAK İSTEDİM...

İRMİK HELVAMIZIN YAPILIŞI :

MALZEMELER:
 - 2 su bardağı irmik 
 -1 paket dolmalık fıstık 
 - 250 gr margarin 
 - 3 su bardağı şeker 
 - 2 su bardağı su 
 -2 su bardağı  süt

Yapılışı:
Annem irmik helvasının 30 ile 35  dakika kısık ateşte kavrulması gerektiğini söyler ama ben 25 dakika kavurabildim.Dolmalık fıstıklar renk değiştirmeye başlayınca şerbetimi ilave ettim.(  irmiğimi kavururken diğer taraftan şerbetimi hazırladım ve irmiğime sıcak olarak ilave ettim . )Kısık ateşte biraz daha şerbetini çekmesi için karıştırdım.Ve dinlenmeye bıraktım.Soğuduktan sonra servis yaptım ve ceviz ile süsledim.
              KANDİL GEZMESİNE GİDERKEN RÜYA HANIM :):)

8 yorum:

  1. Allah kabul Etsin kandilin mubarek Olsun canim.

    YanıtlaSil
  2. sizede hayırlı kandiller ... yerim ben bu rüya hanımııı

    YanıtlaSil
  3. sizinde kandiliniz kutlu olsun .. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Dualarınız makbul olsun, gecikmeli kutlayayım ben de ..

    Helvadan daha tatlı bişi görüyorum ben :) Maşallah..

    Ellerine sağlık, ben de sütlü severim irmik helvasını..

    YanıtlaSil
  5. kandilin mübarek olsun canım.ttatlı nefis.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil