5 Eylül 2011 Pazartesi

DİLBER DUDAĞI

  • 1 SU BARDAĞI SÜT
  • 3 YUMURTA
  • 1 SU BARDAĞI ZEYTİN YAĞI
  • 1 PAKET KABARTMA TOZU
  • 1 FİSKE TUZ
  • ALDIĞI KADAR UN 
ŞERBETİ:
  • 6 SU BARDAĞI ŞEKER
  • 5 SU BARDAĞI SU 
YAPILIŞI: Unu havuz gibi açarak içine zeytin  yağı,  yumurta, sütü ,tuzu ve kabartma tozunu koyalim. Hamur haline getirelim. Hamur kulak memesi kıvamına gelene dek yoğuralım. 
Daha sonra hamuru üçe bölüp,merdane ile açalım.Dövdüğümüz cevizleri hamurun üzerine yayip rulo yapip yuvarlayarak merdane ile tekrar açalım.Bardakla daire seklinde keselim. Kestiğiniz parçalarin iki ucunu birlestirelim. Yağlanmamış tepsiye dizip,firina verelim.Çikarttigimizda üzerine soğuk serbet dökelim.Serbet Için:2,5 su bardagi sekeri,üzerini bir parmak kadar geçen suyla kaynatalım. Kaynadiktan sonra 5 dk bekletip, yarım limonu içine sikalim.Daha sonra dilber dudaginin üzerine şerbeti dökelim.

10 yorum:

  1. daha once ne yedım ne de yaptım ama sankı daha farklı hatırlıyorum bu tatlıyı boyle kat kat mıydı belkı de yanlış hatırlıyorumdur,ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. bu sene bayramda genelde hazır ve kolay tatlılarla idare ettik.valla imrendim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. hakikaten dilber dudağı harika görünüyorlar

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler(anneanneninemekleri

    YanıtlaSil
  5. açmışsın harikasın valla, ellerine sağlık, yiyenlere de afiyet olsun, ama darısı da başımıza olsun : )

    YanıtlaSil
  6. Ben var ya ben Arzu. Bunu haytatta yapamam. Ellerine sağlık.

    Beceriksiz anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  7. ooo:) arzu hanım ellerinize sağlık :)
    süper olmuş yaa

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık çok uğrşlı olsa gerek ..

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım .. çok severim . sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ohhh misss miss:))
    yaşasın!!
    yeni bir sayfa daha keşfettim,sımsıcak ve marifetlerle dolu:)
    seve seve takip ediyorum sizi...
    bende sizi bekliyorum sayfama...
    gönül dolusu sevgilerimle...
    :))

    YanıtlaSil