18 Mart 2011 Cuma

FIRINLANMIŞ KARNABAHAR ÇORBASI

 Hayırlı cumalar.Şükür kavuşturana.Günlerdir bloğumu açamıyordum.Giriş yapabilince çocuklar gibi sevindim.Tüm kalbimle iyi olmanızı diliyorum.

Malzemeler:
-1 büyük boy karnabahar (ya da 2 küçük boy)

-2 adet kuru soğan, soyulmuş ve irice doğranmış

-3 diş sarımsak, soyulmuş

-4 yemek kaşığı zeytinyağı

-5 su bardağı tavuk suyu

-4 yemek kasigi zeytinyağı

-1 defne yaprağı

-3 su bardağı süt (tercihen yağsız)

-tuz


YAPILIŞI:

-Fırını 190C'ye getirin. Karnabaharı 2-3cmlik parçalara bölün. Büyükçe bir fırın tepsisine karnabaharları, soğan ve sarımsakları koyun. Üzerlerine zeytinyağını gezdirip hepsinin yağlanmasını sağlayacak şekilde karıştırın. Fırında yarım saat, karnabaharlar kızarana kadar, pişirin. Üstlerinin rengi değiştikçe 10-15 dakikada bir altüst edin. Piştiklerinde tepsideki tüm malzemeyi tencereye alın. Üzerine tavuk suyunu ekleyin. Bir de defne yaprağı koyun. Karnabaharlar güzelce yumuşayana kadar pişirin. Defne yaprağını çıkartıp çorbayı blendırdan geçirin. Tekrar ocağa alıp istediğiniz yumuşaklığa gelene kadar süt ekleyin. 10 dakika daha pişirip tuzunu ekleyin.

Bu farifimi '' PORTAKAL AĞACI'ndan '' almıştım.

^^AFİYET OLSUN^^

7 yorum:

  1. gözümüz aydin canim :)

    corban enfes görünüyor sifalar olsun..ellerine saglik..sicacik seviler

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım fırınlanmış olması farklılık yapmış:) bende safranlı yapmıştım:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık değişik bir çorba. Tadını merak ettim.

    YanıtlaSil
  4. karnabaharı seviyorum herşekliyle ellerine sağlık canım
    hayırlı bir cuma ve hafta sonu diliyorum

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım çok güzel sıcacık :)

    YanıtlaSil
  6. Ne çorbası yapsam diye düşünüyordum. Ilaç oldun. Ellerine sağlık.

    Karnıbahar seven anne Çiğdem

    YanıtlaSil